Over mij

Als klein meisje kon je me altijd vinden tussen de paarden, honden, katten en konijnen. Ik was gek op dieren en op knutselen. Mijn moeder was juf en dat wilde ik ook worden.

Eenmaal op school ging ik dan ook het liefst aan de slag met het maken van werkstukken en schreef ik verhalen. Met die werkstukken was het zelfs zo erg dat ik dit ook voor mijn zusje ging doen. Ze moest er wel naast blijven zitten voor de gezelligheid, maar het uitzoeken en schrijven mocht ze aan mij overlaten.

Tot mijn 21e heb ik altijd op hoog niveau in de paardensport gereden. Dat gaf me ook de mogelijkheid om Sportmarketing te gaan studeren aan de Johan Cruyff University. Ik had veel tijd voor de sport en leerde daarnaast de technieken en achtergronden van de marketing & communicatie.

Na mijn afstuderen in 2012 kreeg ik een baan aangeboden. Het hield alleen wel in dat ik naar Curaçao zou verhuizen. Een oud hotel wat daar stond moest volledig gerenoveerd worden en met een klein team hebben we in vijf jaar tijd die renovatie gerealiseerd.

Mijn takenpakket was erg breed: van het opzetten van de website en social media tot aan de communicatie met de notaris en van het uitzoeken van de kleur op de muur tot het organiseren van evenementen.

EN TOEN…

Eenmaal terug in Nederland deed toen de kans zich voor om samen met mijn vriend onze eigen koffiebar te openen in het gezellige dorpje Scherpenzeel. Huisstijl, marketing, interieur en de menukaart – alles maakten we zelf. Ik zag hierdoor nog meer de kracht van social media voor, juist ook kleine, ondernemers. Terwijl mijn vriend zich richt op het maken van de lekkerste koffie en taarten voor onze gasten, zorg ik voor een goede marketingstrategie en help ik andere ondernemers met hun marketingactiviteiten.

En daar ligt denk ik ook de kracht van ondernemers: in doen wat je het liefste doet. Je social media strategie moet daarom goed aansluiten bij wat bij jou past en ervoor zorgen dat je alleen maar meer leuke dingen kan doen, in plaats van je een berg energie kosten zonder duidelijke output.

Mijn missie is dan ook om ondernemers te helpen in binnenhalen van een consistente stroom aan klanten via social media. De naam Social Work-Out is ontstaan door mijn passie voor sport & social media. Doe jij niks, dan gebeurt er ook niks – een regelmatige Work-Out is essentieel.

Wat je misschien nog niet van mij wist

Balsporten zijn niet mijn ding. Met tennis sla ik de bal vaker naar achter dan naar voren. Waar ik wel goed in bleek te zijn was kitesurfen! Je ziet me alleen altijd lopen met mijn handen boven water. Rimpelhanden vind ik maar niks.

Ik had vroeger altijd heimwee. Zelfs als we met het hele gezin een week op vakantie waren miste ik thuis en mijn pony’s. Wat niemand dan ook had verwacht was dat ik op mijn 21eeen semester in Canada ging studeren, een jaar later in Duitsland en weer een jaar later verhuisde ik naar Curaçao.

Op de dag dat we terugkwamen uit Curaçao kreeg ik van mijn ouders een puppy cadeau: Boas. Hij is heerlijk sloom, super lief, loopt me overal achterna en gaat liggen zodra ik stil ga staan. Ik ben soms echt bang voor de dag dat ik mijn latere kinderen naar school zou moeten brengen. Vind het nu al erg om mijn hond thuis achter te laten.

Mijn vriend en ik openden in 2018 een koffiebar, Bij Thomas, en dat terwijl ik zelf geen koffie drink. Toen ik laatst een bestelling op ging nemen zei ik bij alle milkshakes & smoothies die besteld werden: ‘lekker’, ‘goede keus’, de meneer die koffie bestelde vroeg bezorgd: is de koffie niet lekker?

Nu ben ik natuurlijk ook erg benieuwd naar jou!

Waar wil jij je klanten het liefst bij helpen?
En waar loop je op dit moment tegenaan?

 

Zelf vind ik het altijd erg fijn om met ondernemers te sparren en elkaarsexpertise te benutten. Vertel me je verhaal en laten we kijken of we iets voor elkaar kunnen betekenen. Laat je gegevens achter door onderstaand formulier in te vullen en je hoort binnen 24 uur van me!

6 + 15 =